כמה מלים עליי ועל התהליך
טיפול רגשי משולב - פסיכותרפיה ואמנות
שמי לימור רותם, ואני מטפלת רגשית (מטפלת באמנות ומתמחה בפסיכותרפיה), מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, בעלת תואר שני טיפולי, עם ניסיון של שנים בבריאות הנפש, מקלט לנשים נפגעות אלימות, בתי ספר, גנים ובקליניקה פרטית. מקבלת בקליניקה פרטית בהרצליה וגם בזום.
אני מתמחה בטיפול רגשי במצבים שונים דוגמת חרדות, טראומות (PTSD), אובדן וגירושים במשפחה, הפרעת התנהגות, OCD, פחדים, תסכול חוסר ביטחון , קשיים חברתיים, הפרעות קשב וריכוז ועוד. בנוסף מתמחה בטיפול ילדים ומבוגרים על הספקטרום האוטיסטי.
השכלה
- מתמחה בלימודי פסיכותרפיה דינאמית בגישה פסיכואנליטית, מכון מגיד, האוניברסיטה העברית ירושלים.
- MA.AT תואר שני בתרפיה באמנות - טיפול באמצעות אמנויות, המכללה לאומנויות וחברה.
- BA תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תל אביב.
הטיפול
מטרת הטיפול בשילוב עולם הפסיכותרפיה והאמנות היא שיפור איכות החיים של המטופל באופן משמעותי באמצעותם של כלים לא מילוליים (אמנותיים) ובאמצעות כלים מילוליים. השינוי נעשה ע"י מודעות וחקירה עצמית, זיהוי רגשות ותיקופם, חיזוק הדימוי העצמי, וויסות רגשי וחושי, שיפור הבטחון העצמי ותחושת המסוגלות, שינוי התנהגות וביטוי חוויות לא מילוליות באמצעים אמנותיים.
התהליך הטיפולי הוא מסע משותף של המטפל והמטופל: המטופל לומד להכיר את עצמו ואת עולמו הפנימי ללא ביקורת ושיפוטיות. המטופל בוחר אם לשוחח או ליצור וכך מסגל לעצמו דרכים יעילות יותר לשינוי, צמיחה ורווחה אישית.
בטיפול עם ילדים שמתקשים להביע את עצמם באופן מילולי נעשה שימוש באמנות ומשחק. כלים השלכתיים אלה מוכרים להם מעולמם היומיומי ועמם קל להם יותר לשתף פעולה. מטרת הכלים הללו להרחיב את החוויה הטיפולית ודרכם מתאפשרים תהליכים נפשיים עמוקים שעוזרים להפוך חוויות לא מילוליות למילוליות.
כל הטיפולים בילדים מלווה בהדרכת הורים. ההורים הם סוכני השינוי העיקרים בילד/ה, לכן על מנת שהטיפול יצליח יש צורך בשיתוף פעולה מלא מצד ההורים.
למידע נוסף - אשמח לשוחח אתכם.