נעים להכיר

פסיכותרפיסטית מוסמכת ומטפלת באמנות

שמי לימור רותם, ואני פסיכותרפיסטית מוסמכת, בעלת תואר שני טיפולי, מטפלת במבוגרים, נוער וילדים.  

בעלת ניסיון של שנים בבריאות הנפש, מקלט לנשים נפגעות אלימות, פנימיות, רווחה, בתי ספר, גנים ובקליניקה פרטית.  

מקבלת בקליניקה פרטית בהרצליה וגם בזום.

אני מתמחה בטיפול רגשי באנשים אשר מתמודדים עם מצוקה דוגמת  דכאון, חרדות, טראומות (PTSD), אובדן וגירושים במשפחה, הפרעת התנהגות, OCD, פחדים, תסכול חוסר ביטחון, קשיים חברתיים, הפרעות קשב וריכוז ועוד אשר מעוניינים לעבור תהליך שינוי בחייהם.

 בנוסף מתמחה בטיפול ילדים ומבוגרים על הספקטרום האוטיסטי.

השכלה

  • לימודי פסיכותרפיה דינאמית בגישה פסיכואנליטית, מכון מגיד, האוניברסיטה העברית ירושלים.
  • MA.AT תואר שני בתרפיה באמנות - טיפול באמצעות אומנויות, המכללה לאומנויות וחברה.
  • BA תואר ראשון במדעי ההתנהגות, תל אביב.
  • השתלמות בנושא גמילה ומצבים מנטאליים
  • השתלמות בנושא הדרכת הורים וטיפול דיאדי, העמותה לילדים בסיכון
  •  השתלמות בנושא "נפלאות המוח", הבינתחומי הרצליה
  •  לימודי מיינדפולנס, פסיכולוגיה בודהיסטית – המרכז לגוף ונפש.
  • השתלמות בנושא "מודל עיבוד מידע".
  • השתלמות בנושא – עבודה טיפולית בקבוצות ילדים, אדית וגנר.
  •  השתלמות "טיפול בילדים עם אוטיזם ומשפחותיהם".

     



התהליך הטיפולי

הטיפול מאפשר הבנה של מקור הקשיים ומוביל לצמיחה, הקלה רגשית, התנהגותית וחשיבתית

טיפול רגשי למבוגרים הוא טיפול המבוסס על תיאוריות פסיכולוגיות ומחקרים. הטיפול מבוסס על אמון וקשר שנבנה בין המטפל למטופל, ובמצעותו ניתן להגיע לרבדים עמוקים בנפשנו, מקומות אליהם קשה לעתים להתקרב או לבטא אותם באמצעות מילים, להכיר בדפוסים אשר מגבילים אותנו, לשחרר אותם מאתנו ולהתחבר לכוחות שלנו.

 מטרת הטיפול לסייע לאנשים בביטוי עצמי, שיפור איכות החיים, להקל במצבים של קונפליקטים וקשיים ולהוביל לצמיחה ולקידום אישי.

התהליך הטיפולי הוא מסע משותף של המטפל והמטופל: המטופל לומד להכיר את עצמו ואת עולמו הפנימי ללא ביקורת ושיפוטיות. המטופל בוחר אם לשוחח או ליצור וכך מסגל לעצמו דרכים יעילות יותר לשינוי, צמיחה ורווחה אישית.

בטיפול עם ילדים שמתקשים להביע את עצמם באופן מילולי נעשה שימוש באמנות ומשחק. כלים השלכתיים אלה מוכרים להם מעולמם היומיומי ועמם קל להם יותר לשתף פעולה. מטרת הכלים הללו  להרחיב את החוויה הטיפולית ודרכם מתאפשרים תהליכים נפשיים עמוקים שעוזרים להפוך חוויות לא מילוליות למילוליות.

כל הטיפולים בילדים מלווה בהדרכת הורים. ההורים הם סוכני השינוי העיקרים בילד/ה, לכן על מנת שהטיפול יצליח יש צורך בשיתוף פעולה מלא מצד ההורים.

למידע נוסף - אשמח לשוחח אתכם.


מאמרים מקצועיים

  • סיכום הרצאתה המרתקת של ד"ר נעמי אפל - על תפקיד ההורים בהגברת הערך העצמי והמסוגלות העצמית בקרב ילדים

    לאחרונה הייתי בהרצאתה המצוינת של ד"ר נעמי אפל בנושא "הגברת הערך העצמי והמסוגלות העצמית בקרב ילדים - התפקיד ההורי". הנה כמה נקודות חשובות מההרצאה:קודם כל חשוב להבין את ההבדל בין שני המושגים בתחום–...

    קראו עוד
  • ילדים בעלי כישורים חברתיים יצליחו להשפיע יותר ולהתמודד טוב יותר עם לחץ חברתי

    כולנו רוצים שהילדים שלנו יהיו "מקובלים" בחברה. כבר מגיל צעיר אנחנו מלמדים את ילדינו להתנהג יפה לחברים, לחלוק, לוותר, להתאפק ועוד. תהליך החברות (תהליך של התנסות חברתית ותרבותית המקנה ליחיד כללים וערכים בחברה בה הוא...

    קראו עוד
  • זה לא קל לביצוע, אבל סביבה שמכילה את התוקפנות של הילד היא שמאפשרת לה להישאר ככוח חיובי

    ירדן בן ה-10 (שם בדוי) נשלח לטיפול רגשי באמצעות אמנות בשל התנהגות אלימה בכיתה וביטוי אלימות מילולית כלפי מוריו. לאחר מספר פגישות היכרות עם ירדן ויצירת הקשר הטיפולי והאמון בינינו, ירדן החל להביע את קשייו הרגשיים באמצעות...

    קראו עוד
  • רק ילד שקיבל הזדמנות לעשות לעתים את בחירותיו שלו, גם במחיר כישלון, יגדל להיות ילד שמאמין בעצמו

    כל הורה כמעט מכיר את המשפט השגור בפי הילדים הקטנים יותר: "אתם לא מחליטים עליי". אלא שהאמת היא שונה כמובן. מהרגע שבו התינוק מגיח לאוויר העולם, אנו ההורים "מחליטים עליו". מדוע? כי לרוב אנו באמת יודעים -  או לפחות מאמינים...

    קראו עוד
  • קשה לבן אדם מן השורה להבין עד כמה פעולות בסיסיות הן קשות ומאתגרות עבור ילד או נער בעל הפרעת קשב

    כמה חשוב לראות, להבין ולהתחשב בילדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADD ו-ADHD). ילדים אלה מרגישים לעתים קרובות אשמה ותסכול - וסובלים עקב כך מדימוי עצמי נמוך. כל אלה גורמים להם ללחץ ומתח שמקצין את התסמינים של הפרעת קשב.קשה לבן אדם מן...

    קראו עוד
  • מאמר שפורסם במקומני רשת לוקאל בהרצליה ורעננה לקראת החזרה מהחופשה הארוכה

  • הורים שמצפים כי ישלחו את הילד לטיפול ללא מעורבותם והוא ישוב אליהם "מתוקן" - צפויים להתאכזב

    כשהילד מגיע לטיפול רגשי הוא עושה זאת בדרך כלל ביוזמת הוריו, המזהים את קשייו ומבקשים לסייע לו באמצעות איש מקצוע.  אלא שבכך אין די: טיפול רגשי אפקטיבי לילדים מחייב לא רק את הגעת הילד עצמו לטיפולים, אלא גם את מעורבות ההורים...

    קראו עוד
  • החזרה למסגרות הלימוד לא תמיד קלה לילדים. ככה תסייעו להם בתקופת המעבר

     החופש הגדול כבר מאחורינו, ואנו בעיצומה של החזרה למסגרת בית הספר או הגן. המעבר מהחופשה למסגרות הלימוד לא תמיד קל לילדים, שהתרגלו בינתיים לרבוץ חלק ניכר מן היום מול הטלוויזיה, האקס-בוקס או האייפד. הנה 5 טיפים קצרים לימי...

    קראו עוד
  • טיפול רגשי מאפשר לכל אדם למקסם את איכות חייו. מהו טיפול רגשי בהבעה ויצירה?

    טיפול רגשי נועד לתת מענה לקשיים רגשיים, התנהגותיים, לימודיים, בריאותיים וכדומה אצל הילד המטופל. מטרת הטיפול היא לנסות ולהתמודד עם הבעיה הפוגעת בבריאותו או תפקודו של האדם  באמצעים שונים דוגמת קשר מילולי בין המטפל למטופל...

    קראו עוד
  • מהפנייה והבירור הראשוני ועד לסיום הטיפול - כך מתבצע התהליך

    טיפול באמנות הנו שיטה בפסיכותרפיה. בשיטה זו נעזר המטפל באמנות בתהליך הטיפולי מתוך מטרה לסייע למטופל להתמודד עם קשיים רגשיים. טיפול באמנות אפקטיבי במיוחד אצל ילדים שחווים משברים, קשיים רגשיים וטראומות. המטפל משתמש בתהליך...

    קראו עוד
  • הימים שלפני החזרה לספסל הלימודים מהווים עבורנו, ההורים, הזדמנות נהדרת ל"סגירת מעגל". הטיפים שלי

    אז ממש עוד רגע מסתיים לו החופש הגדול וכולם חוזרים למסגרות, כולל ההורים. חלק מהילדים חוזרים למסגרות המוכרות והישנות שלהם וחלקם למסגרות חדשות. באופן לא מפתיע, רובם ככולם מתרגשים לקראת השינוי, אולם יש ילדים שהשינויים...

    קראו עוד
  • ילד שמרגיש אהוב ומוערך, לא משנה מה קרה, מה עשה או מה יקרה בעתיד - ירגיש בטוח בעצמו

    הורים פונים אליי ומבקשים עצות בנוגע לחיזוק ביטחונו העצמי של ילדם. להורים תפקיד חשוב ביצירת ביטחון עצמי אצל ילדם. ילד שמרגיש אהוב ומוערך, לא משנה מה קרה, מה עשה או מה יקרה בעתיד - ירגיש בטוח בעצמו.אז איך עושים את זה? ראשית �...

    קראו עוד
  • רכישת שפה היא הבסיס לכישורים החברתיים המערבים תקשורת מילולית, שיחה ודיבור

    הקניית מיומנויות חברתיות חשובה מאוד לכל ילד, אך לילדים על הספקטרום האוטיסטי זהו תחום חשוב עוד יותר. במסגרת עבודתי בגני תקשורת, אני אחראית על המערך החברתי של הילד. העבודה עם הילדים נעשית בקבוצות, בזוגות, באופן...

    קראו עוד

צרו קשר

מוזמנים ליצור קשר :)


אפשר לשלוח גם הודעת וואטסאפ למספר 052-8137733 או לשלוח דוא"ל לכאן - ואני מבטיחה לחזור בהקדם.

* אנא הקלידו שם
* אנא הקלידו טלפון
אנא הקלידו אימייל
אנא הקלידו פרטים